Одржан семинар "New Challenges, New Chances, New Perspectives"
У суботу, 25. фебруара у Центру за стручно усавршавање у организацији ЕЛТА – Удружења професора енглеског језика одржан је семинар New Challenges, New Chances, New Perspectives. Овај семинар је акредитован по посебном споразуму између Министарства просвете и Британског савета. Семинар је намењен наставницима енглеског језика основних и средњих школа, државног и приватног сектора.
Базична обука за II круг учесника у пројекту "Професионална оријентација на прелазу у средњу школу"
У Центру за стручно усавршавање у образовању почела је реализација другог круга обука из пројекта „Професионална оријентација на прелазу у средњу школу“. Обуци је присуствовало 10 школа из Јабланичког и Пчињског округа и то су: ОШ „Вук Караџић“, ОШ „Петар Тасић“, ОШ „Коста Стаменковић“, ОШ „Јосиф Костић“ из Лесковца; ОШ „Радоје Домановић“ из Бошљаца; ОШ „Бора Станковић“ из Вучја; ОШ „Доситеј Обрадовић“ из Врања, ОШ „Вук Караџић“ из Сурдулице; ОШ „Горња Јабланица“ из Медвеђе и ОШ „Станимир Вељковић Зеле“ из Бојника. Трочлани тимови школа показали су велико инетересовање за спровођење овог пројекта у својим школама.
Обуку су водиле Мирјана Радојевић и Гордана Матовић. Овим школама предстоји избор за менторску школу, као и даљи састанци.Учесници обуке добили су по 24 акредитованих сати програма стручног усавршавања.
Семинар - Комуникациона компетентност и медијска писменост наставника у савременом образовно-васпитном процесу
У недељу 19. фебруара, је у Центру за стручно усавршавање у образовању одржан семинар „Комуникациона компетентност и медијска писменост наставника у савременом образовно-васпитном раду“. Овај једнодневни семинар акредитован је у Каталогу стручног усавршавања под редним бројем 153, а статус семинара је изборни. Реализатори семинара били су проф. Добривоје Станојевић и Марко Ђорђевић.
Теме овог семинара су: Комуникационе компетеније наставника у саврменим облицима организовања наставе;медијска писменост;масмедији и образовање;мултимедијска учионица; улога медија масовног комуницирања у савременом образовно-васпитном процесу; компјутерска и информатичка писменост; масмедијска манипулација; интеракцијско-комуникациони аспекти савременог образовања.
Семинар - Планирање наставе физичко васпитање - изабрани спорт
За 30 наставника и професора физичког васпитања одржан је семинар „Планирање наставе физичко васпитање – изабрани спорт“. Семинар је реализован у недељу 19. фебруара. На семинару су орађене следеће теме: Физичко васпитање – изабрани спорт као наставни (школски) ресурс – Презентовање циља и задатка наставе Физичког васпитања и Физичко васпитање – изабрани спорт; Општи и посебни оперативни задаци наставе Физичког васпитања – изабрани спорт; Дискусија; Планирање програма у настави Физичког васпитања – изабрани спорт; Изабрана спортска грана; Интегрисање и хармонизација наставе Физичког васпитања и Физичко васпитање – изабрани спорт; Израда програма спортске гране у трајању од 24 часа ( један циклус) и исти интегришу и хармонизују са сачињеним програмом Физичког васпитања – изабрани спорт; Креирање тестова провере достигнућа у изабраној спортској грани ; Израда тестова за проверу достигнућа изабране спортске гране; Израда радног картона прилагођеног карактеристикама изабране спортске гране; Сачињавање радног картона ученика.
Статус семинара је обавезан а акредитован је Каталогу стручног усавршавања под редним бројем 418.
Семинари 3. и 4. фебруара у ЦСУ Лесковац
У Центру за стручно усавршавање у образовању протеклог викенда реализована су три семинара. У организацији ШОСО "11.октобар" реализован је семинар "Поремећај пажње и хиперактивност код школске/предшколске деце" каталошки број 833. Школе из Пчињског округа, ОШ "Вук Караџић" из Стубла и Основна школа за образовање одраслих Врање, у склопу пројекта "Друга шанса" похађале су семинар "Модели професионалног развоја наставника", каталошки број 557. У недељу је у сарадњи са "Школом плус", реализован семинар "Интеракцијом ученика и наставика до сложенијих захтева у математици" чији је каталошки број 044.
Семинар - Интеракцијом ученика и наставника до сложенијих захтева у математици
У сарадњи са издавачком кућом „Школа плус“, Центар за стручно усавршавање је у недељу, 5. фебруара, реализовао акредитовани семинар за наставнике математике „Интеракцијом ученика и наставника до сложенијих захтева у математици“. Семинар је акредитован у „Каталогу сталног стручног усавршавања“ под редним бројем 044. Овај семинар похађало је 32 наставника математике који су добили 8 сати изборног програма.
Предавачи Јован Ћуковић и Миланко Бабић, обрадили су следеће теме: Задаци који подстичу радозналост са акцентом на анализи решења:уочавања кључних места и праћење тока сопствених мисли; Уочавање неке инваријанте кроз конкретне примере; Рашчлањивање идеје и разноврсности задатака у функцији укључивања већег броја ученика; Нестандардни задаци који се своде на Дирехлеов принцип; Различити начини решавања задатака у функцији развијања инвентивности и дубљег формирања појмова код учеика; Необични поступци и резултати који подстичу знатижељу код ученика; Повезивање садржаја алгебре и геометријских метод, визуелизација као пут да се лакше мисли; Примена математичких концепата у уметности и свакодневном животу кроз примере о Златном пресеку и повезивање математике са праксом.