Семинар - Да темпераменте свако боље упозна лако - 21. и 22.09.2013.
У оранизацији Удружења васпитача за Јабланички округ је у суботу и недељу 21. и 22.септембра одржан семинар „Да темпераменте свако боље упозна лако“ за две групе васпитача, који су чланови овог удружења.
Семинар којима за циљ унапређивање знања о темпераментима за јачање вештине комуникације са децом, родитељима и колегама и руковођење одељењем/групом и унапређивања васпитно образованог рада водиле су Снежана Вујичић и Драгана Милић.
Слике са ових семинара можете погледати ОВДЕ.
Базична обука - Професионална оријентација у Србији - 20.-22.09.2013.
У периоду од 20. до 22.септембра реализована је пета и последња базична обука у оквиру пројекта„Професионална оријентација у Србији”. Обуку су реализовале Сузана Станковић Илић и Милена Ћуковић. Присутни су били тимови за професионалну 12 основних школа са територије Јабланичког и Пчињског округа.
Кроз овај пројекат до сада су прошле све основне школе са територије Јабланичког округа и успешно га примењују.
Слике са обуке можете погледати ОВДЕ.
Семинар - Примена образовних стандарда у физичком васпитању, 21. и 22.09.2013.године
У суботу и недељу, 21. и 22.септембра, две групе професора физичког васпитања присуствовале су једнодневном семинару „Примена образовних стандарда у физичком фаспитању“. На овом семинару обрађене су актуелне теме везане за стандарде и њихово коришћење приликом планирања наставе физичког васпитања, који су то стандарди који се прожимају кроз све разреде и којима треба посветити пажњу ове године, који су то програмски садржаји који се могу да повежу са већим бројем образовних стандард као И како сачинти најоптимални распоред рада у току године, уважавајући услове за наставу физичког васпитања и образовне стандарде. Семинар је акредитован у Каталогу стручног усавршавања под редним бројем 971, а сви присутни на семинару добили су 8 бодова стручног усавршавања.
Обука - Пројектно планирање - 14.-15.09.2013.
У оквиру пројекта „Формирање пројектних тимова у основним школама“, који реализује Центар за стручно усавршавање у образовању Лесковац уз подршку „Мреже РЦ/ЦСУ Србије“, одржана је обука за представнике тринаест основних школа са територије општине Лесковац.
Основни циљ пројекта је упознавање школских тимова са правилима писања пројеката и оспособљавање наставника за израду успешних предлога пројеката, као успостављање партнерских односа између школа и Центра за стручно усаваршавање у образовању у смислу аплицирања код донатора кроз предлоге пројеката.
Као резултат ове обуке направљена је форма једног предлога пројекта на коме ће у наредном периоду наставити да раде заинтересоване школе заједно са Центром за стручно усавршавање.
Следећа обука којом ће бити обухваћено преосталих 12 основних школа општине Лесковац биће одржана 5. и 6.октобра 2013.године.
Слике са обуке можете видети ОВДЕ.
"Професионална оријентација у Србији" - Базична обука 27.-29.08.2013.
У Центру за стручно усавршавање у образовању је у периоду од 27. до 29.августа одржана базична обука у оквиру пројекта „Професионална оријентација у Србији“. Ово је четврти круг обука и учествовало је 12 школа из општина Лесковац и Власотинце. Из школа су присуствовали тимови који ће у наредној школској години у својим школама са ученицима VII и VIII разреда реализовати радионице и тако им помоћи да одаберу праву средњу школу.
Семинар су реализовале Сузана Станковић Илић и Камила Поповић.
За преостале школе из Јабланичког округа које се до сада нису укључиле у овај пројекат, обука ће бити организована од 20. до 22.септембра.
Слике са обуке можете видети ОВДЕ.
Семинар - Српски језик и језичка култура у нижим разредима основне школе,16.02.2013.
У суботу 16.фебруара је за 27 учитеља одржан је семинар „Српски језик и језичка култура у нижим разредима основне школе“.
Обрађене су следеће теме: Уводни део – општи лингвистички појмови, развој језика и писма, дефинисање науке о језику, фонетски и фонолошки ниво изучавања језика – фонологија и фонетика, гласовне промене. Други сегмент рада обухватао је морфолошки и лексички ниво са одговарајућим вежбањима, творба речи (просте, изведене и сложене речи, творба претварањем), калкови и позајмљенице, затим лексички и семантички ниво – лексикологија. У трећем делу разрађује се синтаксички ниво проучавања језика – синтакса. Следећи део односио се на ортографију – нова правописна решења у вези са писањем великог слова, употребом интерпункцијских знакова, транскрипцијом речи из страних језика; демонстрацијом важећих правописа, граматике, речника са освртом на граматичке и правописне грешке у литератури за ученике и наставнике, у вођењу школске документације и службене преписке. У последњем делу обрађује се језичка култура – говорна и писана, на примерима задатака усклађеним са општим стандардима постигнућа за крај првог циклуса основног образовања.