Центар за стручно усавршавање у образовању Лесковац почео је са реализацијом пројекта „Олакшајмо рад у инклузивном одељењу“.

Основни циљ пројекта је развијање механизама подршке наставницима и јачање њихових компетенција за ефикасније планирање и реализацију наставе у инклузивном одељењу.

Прва радионица на тему “Говорно-језичка патологија” одржана је у среду 25.децембра. Присутно је било 26 учитеља и наставника основних школа Града Лесковца. Радионицу су водиле Снежана Китановић, логопед и Невенка Кражић, дефектолог.

Учешћем у радионицама, запослени у образовању ће лакше изводити наставу и на ефикаснији начин спроводити активности за све ученике. Биће у могућности да препознају проблем, идентификују потребе ученика и у складу са њима организују наставу.

У оквиру овог пројекта биће организована још једна радионица на ову тему и по две радионице на теме „Интелектуална ометеност и развојни поремећаји” и “Аутистични поремећај”.


 

 

У среду 25.септембра одржан је јавни час историје на тему : Савезничко бомбардовање Лесковца 6.септембра 1944.године. Аутори и реализатори били су професори историје Мирослав Каранфиловић и др Иван Бецић. Час је реализован са ученицима ОШ „Васа Пелагић“, ОШ „Коста Стаменковић“, ТШ „Раде Металац“, Медицинске школе, Школе за текстил и дизајн и Гимназије из Лесковца. Као посматрачи били су присутни наставници и професори осталих школа Јабланичког округа.

 

 

У петак 30.августа одржан је сатанак са потенцијалним ауторима и реализаторима програма сталног стручног усавршавања. Циљ састанка био је информисање потенцијалних аутора и реализатора програма сталног стручног усавршавања о начину конкурисања код Завода за унапређивање образовања и васпитања.

Завод за унапређивање образовања и васпитања у периоду од 01.10.2013. до 31.10.2013. године расписује КОНКУРС за одобравање програма сталног стручног усавршавања наставника, васпитача, стручних сарадника и директора за школску 2014/2015. и 2015/2016. годину.

Овом приликом присутнима представљени су и услови сарадње између аутора и Центра за стручно усавршавање из Лесковца као и услови под којима неки програм може бити подржан од стране Центра.

Састанак су водиле Лидија Крстић Стојичић, саветник за професионални развој и Анка Ивановић, саветник за ИКТ и ресурсе.

 

У среду 26.јуна је у Центру за стручно усавршавање у образовању одржана јавна расправа на тему Нацрта Смерница за унапређивање улоге информационо-комуникационих технологија у образовању.

У жељи да помогне унапређивању образовања укључивањем нових технологија Национални просветни савет је иницирао израду документа „Смернице за унапређивање улоге информационо-комуникационих технологија у образовању“ првенствено са жељом да овим документом створи ослонац за квалитетнији рад у процесу доношења одлука и утврђивања аката из своје надлежности.

Јавну расправу отворила је Десанка Радуновић, председница Националног просветног савета, која је представила кључне ставке ових Смерница и напоменула да је стицање знања и вештина у области информационо-комуникационих технологија један од предуслова за социјалну укљученост у савремено друштво и тржиште рада, а да је дигитална писменост уврштена у скуп кључних компетенција савременог човека. Затим је Ирена Латиновић представила резултате истраживања о употреби ИКТ-а у настави које је спровео Тим за социјално укључивање и смањење сиромаштва. Након ових излагања Ивана Ценерић је отворила дискусију где су присутни имали прилику да прокоментаришу представљени документ и да дају своје конкретне предлоге за његову допуну и измену. Нацрт Смерница можете наћи ОВДЕ, а на сајту Националног просветног савета отворена је јавна расправа на тему Смерница за унапређивање улоге информационо-комуникационих технологија у образовању. 

Слике са трибине можете видети ОВДЕ.

У оквиру Импрес пројекта је у уторак 25.јуна одржана радионица у циљу представљања досадашњих резултата акционих планова и утврђивања приоритета за локалне мреже предшколских установа у наредном периоду. Овом приликом су анализиране препоруке од стране Министарства просвете и разматране могућности за међусобну подршку и размену искуства предшколских установа у општинама.